conversie facebook advertentie
 
Zo verbeter je de conversie van Facebook ads.
Je moet veel aandacht aan je ads besteden als je er een goede conversie aan over wilt houden. Zo kun jij de conversie van Facebook ads verbeteren. Wil jij de advertentieconversie verbeteren van je Facebook advertenties? Dan zijn er een aantal eenvoudige zaken waar je rekening mee kunt houden. Hieronder vind je 5 praktische tips die je verder helpen. Definieer je conversiegebeurtenis. Het is altijd belangrijk om eerst te weten wat je verwacht van je doelgroep. Welke actie wil jij dat zij ondernemen na het zien van jouw advertentie?
Alles over Facebook conversie attributie Happy Idiots.
Het is belangrijk te beseffen dat conversies dus niet enkel van de mensen komen die op een advertentie hebben geklikt, maar ook van de mensen die de advertentie hebben gezien. Facebook weet namelijk precies wie een advertentie gezien heeft en wie erop geklikt heeft. Facebook weet ook met dank aan de Facebook Pixel wie een pagina heeft bezocht heeft die jij als conversie gedefinieerd hebt dankzij je aangepaste conversie.
Facebook Pixel, alles wat je moet weten!
Een Facebook advertentie met een e-book download waar jij jouw potentiële klant overtuigt, nadat degene jouw homepage heeft bezocht. Een Facebook advertentie waar jij een klant met keuzestress overtuigt om alsnog een contactformulier in te vullen, het winkelwagentje af te rekenen, zich te registreren voor een online cursus of een andere conversie.
Optimaliseren voor conversie in Facebook Baas Baas Online Marketing Bureau Amsterdam.
Het is belangrijk om Facebook van zo veel mogelijk conversiesignalen van de Facebook-pixel te voorzien voor elk van je advertentiesets. Facebook raadt minimaal 15 tot 25 conversies per week aan, maar 50 tot 100 of meer is ideaal. Maak aanpassingen indien nodig. Als je advertentieset niet dat aantal conversies genereert, optimaliseer dan voor een vaker voorkomende conversie. Als geen van de conversies die je belangrijk vindt zo vaak voorkomt, probeer dan je advertentieset te optimaliseren voor een andere gebeurtenis. Indien je zeker weet dat de kwaliteit van je doelgroep hoog is, probeer dan te optimaliseren voor weergaven als het je niet uitmaakt dat mensen in je doelgroep je advertentie meerdere keren per dag zien of bereik als je mensen in je doelgroep wilt bereiken met één advertentie per dag.
Adverteren op Facebook: vergeet klikken, richt je op kopers Emerce.
In de Think fase zouden eigenlijk website traffic klikken en CTR ook een logische metric zijn om het succes van onze campagne te meten. Want als je doelgroep in verhouding vaak op je advertentie klikt, dan zijn ze geïnteresseerd in meer informatie. Logisch zou je denken, maar Facebook weet hier ook een betere metric te adviseren én klikken los te laten als doel. Zij adviseren om altijd de Facebook Pixel te installeren, inclusief ten minste twee standaard events. Bij standaard events speelt het algoritme van Facebook een grote rol, want we willen geen doelgroep bereiken van makkelijke klikkers en likers. We willen mensen bereiken die een grote kans hebben op een conversie.
Aan de slag met het optimaliseren voor conversies met Facebook-advertenties Helpcentrum voor Facebook-advertenties.
Als je bijvoorbeeld een conversieperiode van één dag na het klikken hebt voor aankoopconversies en iemand klikt op je advertentie en voltooit drie dagen later een aankoop, telt dit niet mee voor de 50 conversies. Controleer je pixelgebeurtenissen voordat je je advertentieset instelt om je te helpen de juiste conversie te kiezen.
Facebook advertenties voor elk doel.
Leid je bezoekers dan na het invullen van hun contactgegevens automatisch naar een thank-you pagina. Als je op die thank-you pagina een conversiepixel installeert dan kan Facebook perfect zien of een klik naar je website ook tot een conversie leidt. Vervolgens stel je een Facebookadvertentie op die conversies op je website stimuleert. Als je eerder een conversiepixel op je landingspagina installeerde dan toont Facebook in je advertentieoverzicht automatisch het aantal conversies en de conversieratio van je advertentie.
Met Facebook-lead-ads en conversies nieuwe opdrachten binnenhalen.
Één van de hoofdredenen is simpelweg: door te kiezen voor een Facebook-conversie-advertentie, gaat Facebook voor jou kijken aan wie ze de advertentie wel en niet laten zien. Facebook heeft uiteraard ontzettend veel data op basis waarvan zij kunnen bepalen wie een snelle beslisser is en wie niet.
Facebook Ads tutorial: Campagne doelstellingen Saleswizard.
Wat zijn Facebook campagnes? Wanneer je een Facebook advertentie maakt, begin je met het selecteren van een campagne. Welke campagne je kiest is afhankelijk van wat je doelstelling is. We hebben 3 soorten campagnes, namelijk: bekendheid, overweging en conversie. Deze werken niet los van elkaar, maar vullen elkaar aan en sluiten aan bij de fasen die een klant doorloopt in zijn customer journey.
Welke marketingdoelstelling past bij jouw Facebook-campagne?
Pixel update: Vanaf 24 oktober 2018 introduceert Facebook de first-party cookies voor de Facebook-pixel om jouw advertentie ervaring te verbeteren! Zorg er met de doelstelling conversie voor dat mensen je website, Facebook-app of mobiele app gebruiken. Met de Facebook-pixel kun je vervolgens conversies volgen en meten.
6 kostbare fouten die je kunt voorkomen als je adverteert op Facebook Saleswizard.
Het Facebook Advertentie algoritme komt namelijk het beste tot zijn recht als het kan leren aan welke mensen jouw advertentie het beste getoond kan worden. Een te kleine doelgroep resulteert al snel in een lage relevantiescore en een hoge prijs per resultaat weergave, klik of conversie.
Adverteren op Facebook: zo doe je dat! Blog Shoppagina.
Met de Facebook-pixel meet je nauwkeurig de conversie van je advertenties. Wat is een Facebook-pixel precies? Een Facebook-pixel is een stukje code dat in de broncode van alle paginas op je website wordt geplaatst. Op die manier ziet Facebook wanneer mensen via jouw advertentie in je webwinkel terechtkomen en vervolgens iets bestellen.

Contacteer ons